Erasmus+

blog B.D.U.N.

Dziennik projektu "Bądźmy dwujęzyczni! Uczmy nowocześnie!" realizowanego w Gimnazjum nr 81 / Szkole Podstawowej 363 im. prof. Witolda Doroszewskiego w ramach Akcji 1 Edukacja Szkolna programu Erasmus+ Unii Europejskiej

piątek, 22 czerwca 2018

Uroczyste wręczenie certyfikatów

Uroczyste wręczenie certyfikatów uczestnikom projektu Erasmus+ odbyło  się w czasie zakończenia roku szkolnego, w obecności Burmistrza Dzielnicy Bemowo dr Błażeja Pobożego.

W swojej nowej funkcji wystąpiła uczestniczka projektu, p. Joanna Kalisz-Lerch, od czerwca sprawująca obowiązki Dyrektora Szkoły.

Koordynatorki oraz uczestnicy (11 osób) otrzymali certyfikaty, potwierdzone paszporty Europass Mobility, oraz słodkie upominki z dewizą projektu.
Relacja z uroczystości jest dostępna można przeczytać w kronice szkoły oraz na stronie facebookowej Dzielnicy Bemowo.

uczniowie SP 363 otrzymują nagrody Burmistrza za wyjątkowo wysokie wyniki w nauce i wzorowe zachowanie

czwartek, 21 czerwca 2018

Projektwoche-podsumowanie warsztatów

Projektwoche-podsumowanie warsztatów

W dniach 11-15.06.2018 odbyły się  w naszej szkole warsztaty językowe prowadzone przez panią Sandrę Mayer i pana Christopha Krainer z Austrii.
Tematem przewodnim była podróż do Austrii i nauka języka niemieckiego, czyli : ”Wir reisen nach Österreich und lernen Deutsch”
Tegoroczna edycja wzbudziła wyjątkowo duże zainteresowanie.
26 uczniów klas 7 miało okazję przełamać barierę językową oraz  opanować  wiele  nowych umiejętności językowych.
Efektem tygodniowej pracy  jest stworzenie bloga poświęconego podróży do kraju Mozarta.
W trakcie pracy nad nim, korzystając z tabletów,  uczniowie tworzyli swoje profile, nagrywali dialogi, rozwiązywali krzyżówki, ćwiczyli budowę zdań, pisali pocztówki, grali w Bingo i Schwarzer Peter, czyli znaną nam grę Czarny Piotruś.
Wiele emocji zapewniły  gry  ruchowe, takie jak Toaster, Mixer, Waschmaschine, czy Kofferpacken, czyli pakowanie walizki.
Warsztaty „Projektwoche” to wyjątkowa  okazja na wzbogacenie warsztatu językowego i dobrą zabawę, co potwierdzają sami uczestnicy.
Poniżej  link do bloga. Zachęcamy do obejrzenia, posłuchania i poczytaniaJ
http://polska.christoph-krainer.com/

poniedziałek, 18 czerwca 2018

Religie w chmurze.


Podczas zajęć religii jednym z zadań było przeczytanie tekstu w języku angielskim (http://www.religionforliving.com/) i  wypisanie określeń związanych z wybraną religią. Wyrazy zostały wypisane w programie http://www.tagxedo.com/
 Program ten pozwala na tworzenie chmury wyrazów, gdzie największe wyrazy są najważniejsze. Korzystanie z chmury wyrazów jest świetnym sposobem na podsumowanie pracy na lekcji, bądź powtórzenie wiadomości z działu.



opr. Katarzyna Kołodziejczuk

Dzień Twórczej Ekspresji




W środę 13 czerwca 2018r. w naszej szkole miało miejsce podsumowanie rocznej pracy klas – 2a i 7a - biorących udział w innowacji pedagogicznej w zakresie treningu twórczości„Jestem kreatywny. Nie boję się myśleć odważnie!” .
Przez cały rok uczniowie rozwiązywali różnego rodzaju problemy mające na celu poprawę umiejętności dotyczących sprawności intelektualnych a w tym: szybkości myślenia, płynności, giętkości i oryginalności, rozwijanie wyobraźni i lepsze poznanie siebie, swoich możliwości oraz poprawa umiejętności z zakresu funkcjonowania społecznego i współdziałania w grupie.



Przed klasą 7a został postawiony problem długoterminowy „Między nami zwierzętami”. Klasa 7b zmagała się z problemem „I kto tu rządzi?” 
Drużyny z poszczególnych klas tworzyły rozwiązanie, które podczas Dnia Twórczej Ekspresji zaprezentowały na scenie sędziom oraz publiczności w ciągu 8 minut.
W roli sędziów wystąpiły doświadczone trenerki Odysei Umysłu – Magdalena Watts oraz Katarzyna Kołodziejczuk. 
Prezentacje uczniów były twórcze, pełne pasji, zaangażowania, poczucia humoru. Dostarczyły publiczności mnóstwo radości.

 
 
Kolejnym wyzwaniem stojącym przed uczniami było rozwiązanie problemu spontanicznego - niepowtarzalnego zadania-niespodzianki, którego treści nie znali do ostatniej chwili, a rozwiązanie tworzą w zaledwie kilka minut. Uczestnicy, nie mogli się porozumiewać i  musieli ułożyć początek wypowiedzi do wyrzuconego kostką jej zakończenia.

Naszym uczniom poszło świetnie. A może Wy spróbujecie?


opr. Katarzyna Kołodziejczuk