Język angielski w Szkole Podstawowej nr 363 w klasach 1, 2 i 3 jest prowadzony w wymiarze 2 godzin tygodniowo.
Uczniowie korzystają z podręczników wydawnictwa Express Publishing "New Smiles", oraz towarzyszących im zeszytów ćwiczeń, oprogramowania na tablicę interaktywną oraz nagrań i filmików. Naukę języka łączymy z rysowaniem, zabawą, ruchem i śpiewaniem. Uczymy przede wszystkim komunikowania się. W każdym semestrze prowadzimy konkursy i projekty, w których dzieci mogą twórczo wykozrystać swoje talenty i posługiwać się językiem angielskim. Nasza szkoła należy do społeczności Szkół eTwinning i regularnie uczestniczy w międzynarodowych projektach eTwinning, w których uczniowie aktywnie współpracują ze swoimi rówieśnikami z różnych europejskich krajów, ćwicząc język angielski w komunikacji.
Seria "New Smiles" w unikalny sposób kształtuje przyjazne dzieciom środowisko nauczania i zachęca do nauki, wykorzystując lubiane przez dzieci tematy i sposoby aktywności. Sprawia, że uczniowie mogą w pełni rozwinąć swój potencjał intelektualny, pracując w oparciu o znakomite materiały z podręcznika, zarówno tradycyjnego, jak i cyfrowego, oraz zeszytu ćwiczeń. Nauczyciel ma do dyspozycji szeroką gamę pomocy dydaktycznych, które sprawią że lekcje będą ciekawe, dynamiczne i efektywne: nagrania audio i filmy, karty obrazkowe i fabularne, plakaty oraz oprogramowanie do tablic interaktywnych.
Oceny z języka angielskiego są wystawiane zgodnie z zasadami określonymi w Statucie Szkoły oraz zgodnie ze szczegółowymi kryteriami opracowanymi przez naszych nauczycieli. Przedstawiamy je poniżej.
System oceniania w klasach 1-3
wg Statutu Szkoły Podstawowej nr 363 (ogólny)
I. Oceny roczne są ocenami opisowymi
II. Ramowe kryteria odpowiadające poszczególnym bieżącym stopniom w klasach I-III:
1) stopień super S
2) stopień bardzo dobry A
3) stopień dobry B
4) stopień zadowalający C
5) stopień musisz więcej popracować D
6) stopień pracujesz bardzo słabo E
1) na ocenę super: • posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie; • samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia; • korzysta z różnych źródeł informacji; • biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych; • proponuje rozwiązania niekonwencjonalne; • potrafi samodzielnie wnioskować, uogólniać i dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe; • osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych;
2) na ocenę bardzo dobrą: • opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania w danej klasie; • sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami; • samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne ujęte w programie nauczania; • potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach;
3) na ocenę dobrą: • opanował wiadomości określone programem nauczania w danej klasie; • poprawnie stosuje wiadomości; • poprawnie stosuje wiadomości; • kończy rozpoczęte prace; • jest przygotowany dom lekcji;
4) na ocenę zadowalającą: • opanował większość wiadomości i umiejętności określonych programem nauczania w danej klasie; • może mieć braki w opanowaniu podstawy programowej, ale braki te nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy w ciągu dalszej nauki; • rozwiązuje (wykonuje) zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności; • przy pomocy nauczyciela wykonuje niektóre zadania; • wymaga stałej motywacji do pracy;
5) na ocenę musisz więcej pracować: • słabo opanował wiadomości i umiejętności określone w programie nauczania w danej klasie na poziomie wymagań zawartych w podstawie programowej; • większość zadań wykonuje pod kierunkiem nauczyciela; • wymaga dodatkowego wyjaśnienia sposobu wykonania pracy; • często nie kończy rozpoczętych działań; • jest często nieprzygotowany do lekcji;
6) na ocenę pracujesz bardzo słabo: • nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej, a braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy; • nie jest w stanie rozwiązać (wykonać) zadania nawet o niewielkim stopniu trudności; • odmawia wykonania zadania, nie próbuje, nie stara się, niszczy prace.
Wymagania na poszczególne oceny dotyczące klas I – III
Język angielski
opr. Karolina Szurek i Magdalena Watts, nauczycielki jęz. angielskiego, w oparciu o zapis podstawy programowej, programu nauczania oraz wytyczne zawarte w podręczniku „New Smiles” (punkty oznaczone ★)
S otrzymuje uczeń, który:
-opanował w stopniu celującym zakres umiejętności słuchania, mówienia, czytania i pisania
-posługuje się ponadprogramowym zasobem słownictwa
-aktywnie bierze udział w lekcji oraz chętnie wykonuje dodatkowe prace domowe lub w klasie
-jest pracowity i obowiązkowy
-ma prawidłową wymowę i intonację w języku angielskim
A otrzymuje uczeń, który:
-opanował w stopniu bardzo dobrym zakres umiejętności słuchania, mówienia, czytania i pisania
-posługuje się słownictwem przewidzianym w programie nauczania języka angielskiego
-chętnie bierze udział w lekcji aktywnie i poprawnie używając języka angielskiego
-ma prawidłową wymowę
-jest pracowity i obowiązkowy
★★★★★ - the pupil recognises and produces the language actively and correctly
B otrzymuje uczeń, który:
-opanował w stopniu dobrym zakres umiejętności słuchania, mówienia, czytania i pisania
-posługuje się wystarczającym zasobem słownictwa
-często bierze udział w lekcji ale rzadko spontanicznie podejmuje aktywność
-ma wystarczająco dobrą wymowę angielską
-jest obowiązkowy
★★★★ - the pupil recognises and produces the language actively and correctly in most cases
C otrzymuje uczeń, który:
-opanował w stopniu podstawowym zakres umiejętności słuchania, mówienia, czytania i pisania
-ma ograniczony zasób słownictwa
-minimalnie bierze udział w lekcji
-stara się być przygotowany do zajęć lekcyjnych
★★★ - the pupil recognises but does not produce the language correctly
D otrzymuje uczeń, który:
-opanował minimalny zakres umiejętności słuchania, mówienia, czytania i pisania
-przyswojenie słownictwa sprawia mu trudności
-nie bierze udziału w lekcji
-nie jest przygotowany do zajęć lekcyjnych
★★ - the pupil sometimes recognises but does not produce the language correctly
E otrzymuje uczeń, który:
- nie opanował minimalnego zakresu umiejętności słuchania, mówienia, czytania ani pisania
- nie przyswoił słownictwa przewidzianego programem nauczania
-nie bierze udziału w lekcji, odmawia wykonywania ćwiczeń i podejmowania prób
-nie jest przygotowany do zajęć lekcyjnych
★ - the pupil does not recognise the language