Szkoła Ekologiczna Nowoczesna Twórcza Europejska i Różnorodna Erasmus+
Regulaminy rekrutacji Szkoła Ekologiczna, Nowoczesna, Twórcza, Europejska i Różnorodna Erasmus+: Rekrutacja ...
Projekty i programy realizowane w świetlicy r.szk. 2024/2025
Szkoła Podstawowe nr 363 im. prof. Witolda Doroszewskiego w Warszawie PROGRAMY I PROJEKTY REALIZOWANE W ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ROKU SZKOLNYM ...
Projekty w r.szk. 2024/2025 ed. wczesnoszkolna
Szkoła Podstawowa nr 363 im. prof. Witolda Doroszewskiego w Warszawie PROJEKTY REALIZOWANE W KLASACH I–III W ROKU SZKOLNYM 2024/2025 1. ...
Fundusz Wyszehradzki - Melodic Mosaic
W roku szkolnym 2024/2025 nasza szkoła, SP 363 w Warszawie, realizuje projekt współpracy międzynarodowej z czeską szkołą ...
Cztery Pory Roku
Projekt "Cztery pory roku" realizowany w świetlicy W roku szkolnym 2023/2024 świetlica Szkolna realizuje Ogólnopolski Projekt ...
Bajki Pomagajki
Projekt "Bajki-pomagajki" realizowany w świetlicy Celem projektu jest pomaganie dzieciom poznawać i nazywać własne emocje oraz ...
Szkoła Nowoczesna, Ekologiczna i Włączająca Erasmus+
Nowoczesność, ekologia i otwartość: Szkoła 363 w projekcie Erasmus+ →YouTube- prezentacja →Wydarzenia projektowe - ...
Europa i ja
Projekt "Europa i ja" realizowany w świetlicy Celem projektu jest: przybliżenie dzieciom wiedzy na temat ...
Świetliczaki na tropie kolorów świata
Uczennice i uczniowie naszej szkoły włączają się w III edycję Ogólnopolskiego Prolektu "Świetliczaki na tropie kolorów ...
Ciekawscy drugoklasiści. Ile wiedzy zmieści się w głowie?
Ciekawscy drugoklasiści. Ile wiedzy zmieści się w głowie? – projekt edukacyjny realizowany na poziomie klas drugich w roku szkolnym ...
PROJEKTY REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
w klasach 1-3
1. „Każdy inny – wszyscy równi” – Ogólnopolski Projekt Edukacyjno-Społeczny - II edycja.
Cele projektu:
- uwrażliwienie na obecność i potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- rozwijanie empatii i tolerancji wobec osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- likwidowanie uprzedzeń na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- przygotowanie do współuczestniczenia z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w życiu.
Projekt realizowany w klasach I-VIII
Koordynator: Patrycja Paczewska
2. „Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?” – Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
- odkrywanie praktycznego zastosowanie matematyki w życiu codziennym;
- ćwiczenie odczytywania godzin;
- poznawanie jednostek miar i wag;
- praktyczne obliczenia pieniężne;
- rozwijanie umiejętności samodzielnego, logicznego i krytycznego myślenia.
Projekt realizowany na poziomie klas pierwszych oraz w klasie 2e
Koordynator: Małgorzata Poręba
3. „Kreatywne dni nietypowe" - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny.
Cel główny projektu:
Wszechstronny rozwój dzieci w różnym wieku poprzez stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu kreatywności, budowaniu poczucia własnej sprawczości.
Cele ogólne i szczegółowe projektu:
- rozwijanie empatii;
- uwrażliwienie na potrzeby zwierząt;
- przygotowanie do współuczestniczenia w grupie;
- nauka współpracy;
- kształtowanie tolerancji;
- wyzwalanie radości i innych pozytywnych uczuć;
- wzmacnianie poczucia własnej wartości, sprawczości;
- rozwijanie zainteresowań;
- obniżanie poziomu stresu;
- wypracowanie strategii radzenia sobie ze stresem.
Projekt realizowany na poziomie klas pierwszych.
Koordynator: Patrycja Pniewska
4. „Czytam z klasą lekturki spod chmurki" V edycja – Na tropach dobroczynności – Międzynarodowy Projekt Edukacyjny, wspierający rozwój czytelnictwa.
Cele projektu:
- rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej;
- rozwijanie aktywności czytelniczej;
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania;
- zachęcanie rodziców do czytania dzieciom;
- pogłębianie wiedzy na temat dobroczynności;
- kształtowanie u uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra;
- integracja zespołu klasowego;
- współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych;
- wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą.
Projekt realizowany na poziomie klas drugich.
Koordynator: Patrycja Piskorz
5. „Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?" - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
- rozwijanie umiejętności wykorzystywania w codziennym życiu wiadomości zdobytych w szkole;
- utrwalenie wiadomości na temat różnych zawodów;
- rozwijanie umiejętności projektowania, odmierzania składników;
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
Projekt realizowany w klasach: 2a, 2b, 2g
Koordynatorzy: Marta Kauszel, Małgorzata Kauszel-Jaworska, Aneta Zięcina
6. „Podróże małe i duże” – Międzynarodowy Projekt Edukacyjny.
Cele projektu:
- poznanie wybranych miast w Polsce oraz krajów na kuli ziemskiej, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji;
- uwrażliwienie na piękno środowiska przyrodniczego, dostrzeżenie piękna odwiedzanych miejsc;
- poznanie najważniejszych zabytków, zwyczajów, wydarzeń i postaci związanych z historią wybranych miast w Polsce i krajów na całym świecie;
- rozwijanie wrażliwości na piękno krajobrazów świata;
- zachęcanie do poznawania wybranych krajów, ich kultury życia, języka, tradycji i zwyczajów;
-
pogłębianie wiedzy o wybranych miastach i krajach;
− Pogłębianie wiedzy o wybranych miastach i krajach; - zdobycie umiejętności poszukiwania wiadomości w różnych źródłach informacji
- rozbudzanie ciekawości poznawczej i twórczego działania;
Projekt realizowany w klasie 2d
Koordynator: Agnieszka Wisłowska
7. „Ciekawscy drugoklasiści. Ile wiedzy zmieści się w głowie?” - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
- ćwiczenia praktyczne w zakresie mierzenia temperatury;
- badanie właściwości skał;
- zdobywanie wiedzy na temat działania niektórych urządzeń np. telefonu;
- rozwijanie umiejętności bezpiecznego korzystania z prądu;
- rozwijanie koncentracji i umiejętności współpracy w zespole.
Projekt realizowany w klasie 2f
Koordynator: Patrycja Piskorz
8. „Bohaterowie załogi FAST” – kampania społeczna Wydziału Polityki Edukacyjnej
i Społecznej Uniwersytetu Macedońskiego.
Cel kampanii:
- podnoszenie świadomości na temat udaru mózgu, rozpoznawania objawów i szybkiego reagowania.
Kampania realizowana w klasie 2f
Koordynator: Patrycja Piskorz
9. „Ciekawscy trzecioklasiści. Dlaczego wszystkie pytania są dobre?” - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
- pogłębianie wiedzy na temat życia w różnych częściach Świata, o kosmosie;
- rozwijanie umiejętności pracy w grupach, w parach, indywidualnie;
- doskonalenie krytycznego myślenia i kreatywności;
- rozpoznawanie emocji.
Projekt realizowany na poziomie klas trzecich
Koordynator: Katarzyna Kłosowska
10. „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?” - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
- rozwijanie kompetencji społecznych;
- rozwijanie umiejętności pracy zespołowej/grupowej;
- doskonalenie i rozwijanie kreatywności w poszukiwaniu rozwiązań różnych problemów, trudności;
- nawiązywanie i pogłębianie relacji z rówieśnikami;
- rozwijanie empatii i świadomości własnych emocji.
Projekt realizowany w klasie 3a
Koordynator: Aneta Wysocka-Podkowiak
11. „Uczymy Dzieci Programować” edycja XII i XIII – Ogólnopolski Program Edukacyjny Fundacji Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
Cele programu:
-
świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania
i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna); - kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności;
- kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań;
- wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro;
- rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne
Program realizowany w klasie 3b i 1b
Nauczyciele realizujący program: Katarzyna Kłosowska, Małgorzata Poręba