Szkoła Podstawowe nr 363 im. prof. Witolda Doroszewskiego w Warszawie
PROGRAMY I PROJEKTY REALIZOWANE W ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ROKU SZKOLNYM 2024/2025.
1. „Kreatywne dni nietypowe" - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny, którego organizatorem jest Przedszkole nr 4 w Dąbrowie Górniczej
Cel główny projektu:
Wszechstronny rozwój dzieci w różnym wieku poprzez stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu kreatywności, budowaniu poczucia własnej sprawczości.
Cele ogólne i szczegółowe projektu:
· innowacyjne podejście do przygotowania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi;
· zaangażowanie dzieci we wspólne przygotowanie ciekawych i nietypowych zajęć oraz zabawną formę świętowania;
· przygotowanie do współuczestniczenia w grupie;
Koordynator: Agnieszka Najmoła
Nauczyciele realizujący projekt: Agnieszka Najmoła, Alicja Pakuła, Antonina Danylchenko, Weronika Grzybowska – Luty, Katarzyna Baj
2. „Akademia Kreatywności Hey Clay” - ogólnopolski program edukacyjny organizowany przez Adliner Sp. z o.o. na zlecenie TM Toys Sp. z o.o.
Cel główny programu:
· rozwijanie zdolności artystycznych, wyobraźni i kreatywności u dzieci w ramach edukacji plastycznej.
Koordynator: Agnieszka Najmoła
Nauczyciele realizujący projekt: Agnieszka Najmoła, Antonina Danylchenko, Katarzyna Baj
3. „Literki w akcji” – międzynarodowy projekt edukacyjny autorstwa Anety Wojtery.
Cele projektu:
· rozwijanie umiejętności czytania i pisania;
· zapewnienie uczniom pierwszej klasy solidnej podstawy w rozpoznawaniu i pisaniu liter poprzez różnorodne aktywności i interaktywne zadania;
· stymulowanie kreatywności i wyobraźni poprzez zadania plastyczne, techniczne, gry i zabawy, zachęcanie uczniów do twórczego myślenia i eksplorowania różnych aspektów liter;
· integracja działań edukacyjnych - łączenie różnych edukacji w celu zapewnienia kompleksowego podejścia do nauki liter;
· rozwijanie umiejętności społecznych poprzez umożliwianie uczniom pracy w grupach, wymiany pomysłów oraz wzajemnej współpracy podczas różnych zadań i zabaw;
· współpraca międzyszkolna, wymiana doświadczeń między nauczycielami biorącymi udział w projekcie.
Koordynator: Agnieszka Najmoła
4. „Świetliczaki na tropie... baśni, legend i mitów” - ogólnopolski projekt edukacyjny autorstwa Joanny Hoffmann, Pauliny Cysak, pod patronatem Kuratorium Oświaty w Warszawie
Cele projektu:
· rozwój czytelnictwa;
· rozwijanie zdolności manualnych uczniów;
· zainicjowanie współpracy między placówkami w całej Polsce.
Projekt realizowany w klasach: 3C, 3D, 3E, 3F, 3G
Koordynator: Klara Siwińska, Anna Borucka-Kozłowska
5. „Zdrowo i sportowo” – ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Connect4Kids.
Cele projektu:
· zwiększenie świadomości na temat roli i wagi aktywności fizycznej, odpowiedniego odżywiania i odpoczynku.
Program realizowany w świetlicy szkolnej w klasach 1-3 przez wszystkich nauczycieli pracujących w świetlicy.
Koordynator: Małgorzata Żurawka
6. „Postaw na wartości” – ogólnopolski projekt edukacyjny Fundacji Banku Ochrony Środowiska, autorstwa Anny Klonowskiej.
Cele projektu:
· kształtowanie postaw i wartości przez wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka przy wykorzystaniu innowacyjnego podejścia do przygotowywania zajęć;
· kształtowanie postaw prospołecznych;
· rozwijanie świadomości patriotycznej;
· kształtowanie zachowań służących zdrowiu;
· rozwijanie sprawności fizycznej;
· kształtowanie postawy proekologicznej;
· budowanie wiary we własne możliwości oraz pozytywnej samooceny dziecka;
· nabywanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych.
Koordynator: Agnieszka Dziubak
7. „Akademia bezpiecznego Puchatka” - ogólnopolski program edukacyjny realizowany pod honorowym patronatem Policji.
Cele programu:
· edukacja i poprawa bezpieczeństwa dzieci, które rozpoczynają swoją naukę w szkole;
· wdrażanie naturalnych sposobów unikania i reagowania na zagrożenia;
· edukacja rodziców w zakresie ochrony dzieci przed zagrożeniami;
· zwrócenie uwagi nauczycieli na konieczność edukowania dzieci w szeroko rozumianej tematyce bezpieczeństwa;
· przekazywanie treści edukacyjnych poprzez techniki szybkiego uczenia się.
Koordynator: Weronika Grzybowska-Luty
8. „Sztuka emocji” – ogólnopolski projekt edukacyjny autorstwa Natalii Pawlik-Kopicy.
Cele projektu:
· przygotowanie do rozumienia emocji, uczyć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne;
· tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka w tym wrażliwość estetyczną w odniesieniu do wielu sfery aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki;
· tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy;
· wprowadzenie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym;
· kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu różnych form sztuki;
· doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi i zdolności interpretacji;
· budowanie więzi w grupie / klasie;
· wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Koordynator: Weronika Grzybowska-Luty
9. „Kreatywna matematyka” - ogólnopolski projekt edukacyjny organizowany przez Szkołę Podstawową Specjalną nr 240 w Warszawie.
Cele projektu:
· rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych;
· sensoryczna nauka matematyki;
· rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań;
· zwrócenie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym;
· rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych;
· usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej;
· aktywizacja i integracja grupy;
· kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Koordynator: Antonina Danylchenko