Szkoła Podstawowa nr 363 im. prof. Witolda Doroszewskiego w Warszawie
PROJEKTY REALIZOWANE W KLASACH I–III W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
1. „Program dla szkół” - unijny projekt koordynowany przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Cele programu:
· kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych poprzez dostarczanie uczniom produktów mlecznych oraz owocowo-warzywnych;
· budowanie świadomości rodziców i nauczycieli dotyczącej ich roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci.
Program realizowany na poziomie klas I-IV
Koordynator: Małgorzata Żurawka
2. „Planeta zdrowia. Dlaczego nasze kości są twarde?” – ogólnopolski projekt edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
· wzbogacanie wiedzy na temat składników odżywczych znajdujących się w produktach spożywczych;
· poznawanie roli ruchu i właściwego odżywiania w dbaniu o układ kostny;
· kształtowanie podstawowych umiejętności w zakresie pierwszej pomocy;
· profilaktyka urazów.
Projekt realizowany na poziomie klas pierwszych.
Nauczyciele realizujący: Katarzyna Kłosowska, Aneta Wysocka-Podkowiak, Anna Michaluk, Aleksandra Kołoło, Katarzyna Tarka
3. „Ciekawscy drugoklasiści. Ile wiedzy zmieści się w głowie?” - ogólnopolski projekt edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
· ćwiczenia praktyczne w zakresie mierzenia temperatury;
· badanie właściwości skał;
· zdobywanie wiedzy na temat działania niektórych urządzeń np. telefonu;
· rozwijanie umiejętności bezpiecznego korzystania z prądu;
· rozwijanie koncentracji i umiejętności współpracy w zespole.
Projekt realizowany na poziomie klas drugich
Nauczyciele realizujący: Joanna Iwańczuk, Małgorzata Poręba, Justyna Kościkiewicz, Paulina Pniewska
4. „Wiem, co jem” – kampania społeczna prowadzona w klasach drugich przez Urząd m.st. Warszawy
Cel kampanii:
· edukacja żywieniowa uczniów drugich klas szkół podstawowych na terenie m. st. Warszawy
Nauczyciele realizujący: Joanna Iwańczuk, Małgorzata Poręba, Justyna Kościkiewicz, Paulina Pniewska
5. „Akademia Dobrej Energii Junior” – projekt społeczny opracowany przez dr Annę Gorgolewską z Uniwersytetu SWPS.
Cele projektu:
· rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji;
· zapoznanie uczniów z technikami panowania nad złością i radzenia sobie ze stresem;
· uświadomienie wpływu samopoczucia na naukę, uważność i zdolności zapamiętywania;
· rozwijanie aktywności fizycznej;
· rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, aktywnego słuchania i umiejętności cyfrowych z zachowaniem zasad bezpiecznego korzystania z Internetu.
Projekt realizowany w klasie 2a.
Koordynator: Joanna Iwańczuk
6. „Asy Internetu” – program edukacyjny Fundacji Szkoła z Klasą. Cele projektu:
· wzmacnianie wartości, które pomogą korzystać z Internetu w sposób bezpieczny, świadomy i odpowiedzialny;
· kształtowanie umiejętności takich jak krytyczne myślenie, współpraca, komunikacja oraz budowanie cyfrowego obywatelstwa.
Program realizowany na poziomie klas trzecich.
Koordynator: Patrycja Piskorz
Nauczyciele realizujący: Marta Kauszel, Małgorzata Kauszel-Jaworska, Anna Szelągowska-Strzyga, Agnieszka Wisłowska, Jolanta Witczak, Patrycja Piskorz,
7. „Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?" - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
· rozwijanie umiejętności wykorzystywania w codziennym życiu wiadomości zdobytych w szkole;
· utrwalenie wiadomości na temat różnych zawodów ich przedstawicieli np. kucharza, krawca, muzyka;
· rozwijanie umiejętności projektowania i wyobraźni przestrzennej;
· rozwijanie współpracy w grupie.
Projekt realizowany w klasie 3f
Koordynator: Patrycja Piskorz
8. „Kreatywne prace plastyczne” – międzynarodowy projekt edukacyjny edycja V autorstwa Beaty Grzeszczuk-Nędza
Cele projektu:
· zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności uczestników poprzez różnorodne działania plastyczne;
· poznanie i eksperymentowanie z różnymi technikami plastycznymi;
· arteterapia rozwojowa oraz profilaktyka zdrowia psychicznego uczestników;
· inicjowanie i promowanie twórczości plastycznej dzieci i młodzieży.
Projekt realizowany w klasie 3f
Koordynator: Patrycja Piskorz
9. „Ratujemy i Uczymy Ratować” – program edukacyjny Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Cele projektu:
· zapoznanie z zasadami pierwszej pomocy;
· ćwiczenia praktyczne w zakresie podstawowych czynności ratujących życie.
Nauczyciele realizujący: Patrycja Piskorz, Katarzyna Kłosowska
10. „Uczymy Dzieci Programować” edycja XIII i XIV – ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
Cele programu:
· świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna);
· kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności;
· kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań;
· wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro;
· rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne
Program realizowany w klasie 1a, 2b
Nauczyciele realizujący program: Katarzyna Kłosowska, Małgorzata Poręba