Z klasyką na Ty
Projekt „Z klasyką na TY” na rok szkolny 2022/23 w Szkole Podstawowej Nr 363 im. prof. Witolda Doroszewskiego w Warszawie ...
"Uczymy dzieci programować" - ogólnopolski program
W pierwszym semestrze roku szkolnego 2021/2022 klasa 1b przystąpiła do realizacji VIII edycji ogólnopolskiego programu „Uczymy Dzieci ...
Czytam z klasą
Czytam z klasą - ogólnopolski projekt edukacyjny Działania projektowe są realizowane w klasie 2c. Klasa współpracuje ze Szkołą Podstawową ...
eTwinning: Christmas Cards and Season Greetings in English
Christmas Cards and Season Greetings in English to projekt, w którym pięć szkół wymienia się życzeniami świątecznymi. Uczniowie samodzielnie ...
Idą święta - nie o SMS-ie lecz o kartce pamiętaj
Idą Święta - nie o SMS-ie lecz o kartce pamiętaj! Nasza szkoła po raz kolejny włącza sie w ogólnopolską akcję organizowaną przez ...
ERASMUS+ 2016-2018
Podsumowanie projektu Erasmus+ "Bądźmy dwujęzyczni! Uczmy nowocześnie! 2016-2018" Projekt współfinansowany w ramach programu ...
Poznaj Polskę, poznaj kraj
Projekt „Poznaj Polskę, poznaj kraj” na rok szkolny 2021/22 w Szkole Podstawowej Nr 363 im. prof. Witolda Doroszewskiego w ...
eTwinning: Animals
O projekcie koordynatorka: Karolina Szurek Projekt eTwinning ANIMALS jest realizowany we współpracy z 12 szkołami partnerskimi z ...
Z biegiem Wisły na ludowo
PROJEKT SZKOLNY Z BIEGIEM WISŁY NA LUDOWO - kształtowanie świadomości własnej roli społecznej, - nabywanie poczucia ...
Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
W dniach 15-19 listopada 2021 w naszej szkole zorganizowaliśmy Dni Relacji. Jak nie uzależnic sie od smartfona? oto poradnik wideo ...
PROJEKTY REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
w klasach 1-3
1. „Każdy inny – wszyscy równi” – Ogólnopolski Projekt Edukacyjno-Społeczny - II edycja.
Cele projektu:
- uwrażliwienie na obecność i potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- rozwijanie empatii i tolerancji wobec osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- likwidowanie uprzedzeń na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- przygotowanie do współuczestniczenia z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w życiu.
Projekt realizowany w klasach I-VIII
Koordynator: Patrycja Paczewska
2. „Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?” – Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
- odkrywanie praktycznego zastosowanie matematyki w życiu codziennym;
- ćwiczenie odczytywania godzin;
- poznawanie jednostek miar i wag;
- praktyczne obliczenia pieniężne;
- rozwijanie umiejętności samodzielnego, logicznego i krytycznego myślenia.
Projekt realizowany na poziomie klas pierwszych oraz w klasie 2e
Koordynator: Małgorzata Poręba
3. „Kreatywne dni nietypowe" - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny.
Cel główny projektu:
Wszechstronny rozwój dzieci w różnym wieku poprzez stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu kreatywności, budowaniu poczucia własnej sprawczości.
Cele ogólne i szczegółowe projektu:
- rozwijanie empatii;
- uwrażliwienie na potrzeby zwierząt;
- przygotowanie do współuczestniczenia w grupie;
- nauka współpracy;
- kształtowanie tolerancji;
- wyzwalanie radości i innych pozytywnych uczuć;
- wzmacnianie poczucia własnej wartości, sprawczości;
- rozwijanie zainteresowań;
- obniżanie poziomu stresu;
- wypracowanie strategii radzenia sobie ze stresem.
Projekt realizowany na poziomie klas pierwszych.
Koordynator: Patrycja Pniewska
4. „Czytam z klasą lekturki spod chmurki" V edycja – Na tropach dobroczynności – Międzynarodowy Projekt Edukacyjny, wspierający rozwój czytelnictwa.
Cele projektu:
- rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej;
- rozwijanie aktywności czytelniczej;
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania;
- zachęcanie rodziców do czytania dzieciom;
- pogłębianie wiedzy na temat dobroczynności;
- kształtowanie u uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra;
- integracja zespołu klasowego;
- współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych;
- wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą.
Projekt realizowany na poziomie klas drugich.
Koordynator: Patrycja Piskorz
5. „Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?" - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
- rozwijanie umiejętności wykorzystywania w codziennym życiu wiadomości zdobytych w szkole;
- utrwalenie wiadomości na temat różnych zawodów;
- rozwijanie umiejętności projektowania, odmierzania składników;
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
Projekt realizowany w klasach: 2a, 2b, 2g
Koordynatorzy: Marta Kauszel, Małgorzata Kauszel-Jaworska, Aneta Zięcina
6. „Podróże małe i duże” – Międzynarodowy Projekt Edukacyjny.
Cele projektu:
- poznanie wybranych miast w Polsce oraz krajów na kuli ziemskiej, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji;
- uwrażliwienie na piękno środowiska przyrodniczego, dostrzeżenie piękna odwiedzanych miejsc;
- poznanie najważniejszych zabytków, zwyczajów, wydarzeń i postaci związanych z historią wybranych miast w Polsce i krajów na całym świecie;
- rozwijanie wrażliwości na piękno krajobrazów świata;
- zachęcanie do poznawania wybranych krajów, ich kultury życia, języka, tradycji i zwyczajów;
-
pogłębianie wiedzy o wybranych miastach i krajach;
− Pogłębianie wiedzy o wybranych miastach i krajach; - zdobycie umiejętności poszukiwania wiadomości w różnych źródłach informacji
- rozbudzanie ciekawości poznawczej i twórczego działania;
Projekt realizowany w klasie 2d
Koordynator: Agnieszka Wisłowska
7. „Ciekawscy drugoklasiści. Ile wiedzy zmieści się w głowie?” - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
- ćwiczenia praktyczne w zakresie mierzenia temperatury;
- badanie właściwości skał;
- zdobywanie wiedzy na temat działania niektórych urządzeń np. telefonu;
- rozwijanie umiejętności bezpiecznego korzystania z prądu;
- rozwijanie koncentracji i umiejętności współpracy w zespole.
Projekt realizowany w klasie 2f
Koordynator: Patrycja Piskorz
8. „Bohaterowie załogi FAST” – kampania społeczna Wydziału Polityki Edukacyjnej
i Społecznej Uniwersytetu Macedońskiego.
Cel kampanii:
- podnoszenie świadomości na temat udaru mózgu, rozpoznawania objawów i szybkiego reagowania.
Kampania realizowana w klasie 2f
Koordynator: Patrycja Piskorz
9. „Ciekawscy trzecioklasiści. Dlaczego wszystkie pytania są dobre?” - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
- pogłębianie wiedzy na temat życia w różnych częściach Świata, o kosmosie;
- rozwijanie umiejętności pracy w grupach, w parach, indywidualnie;
- doskonalenie krytycznego myślenia i kreatywności;
- rozpoznawanie emocji.
Projekt realizowany na poziomie klas trzecich
Koordynator: Katarzyna Kłosowska
10. „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?” - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Cele projektu:
- rozwijanie kompetencji społecznych;
- rozwijanie umiejętności pracy zespołowej/grupowej;
- doskonalenie i rozwijanie kreatywności w poszukiwaniu rozwiązań różnych problemów, trudności;
- nawiązywanie i pogłębianie relacji z rówieśnikami;
- rozwijanie empatii i świadomości własnych emocji.
Projekt realizowany w klasie 3a
Koordynator: Aneta Wysocka-Podkowiak
11. „Uczymy Dzieci Programować” edycja XII i XIII – Ogólnopolski Program Edukacyjny Fundacji Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
Cele programu:
-
świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania
i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna); - kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności;
- kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań;
- wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro;
- rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne
Program realizowany w klasie 3b i 1b
Nauczyciele realizujący program: Katarzyna Kłosowska, Małgorzata Poręba